ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනත ප්‍රතිසංස්කරණය සඳහා සිවිල් සමාජයෙන් රජයට යෝජනා රැසක්!

ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනත ප්‍රතිසංස්කරණය සඳහා රජය සිවිල් සමාජය සමඟ සම්බන්ධ වීම අරඹා ඇති බව සම්මුතිය සඳහා ශ්‍රී ලංකා සාමූහිකය ප්‍රකාශ කර සිටියි.

ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනත සංශෝධනය කිරීම පිළිබඳ අමාත්‍ය අනුකමිටුව ඔවුන්ගේ යෝජනාවල වර්තමාන තත්ත්වය පිළිබඳව සාකච්ඡා කිරීම සඳහා ශ්‍රී ලංකා සම්මුතිය සඳහා වූ සාමූහිකයේ (SLCC) සාමාජිකයින්ව පහුගියදා හමුවි ඇත.

ශ්‍රී ලංකා ක්‍රිකට් ආයතනය සංහිඳියාව, මානව හිමිකම් සහ සාමය ගොඩනැගීමේ අරමුණු ඇති සිවිල් සමාජ සංවිධානවලින් මෙම සාමුහිකය සමන්විත වේ.

එහිදි අනුකමිටුවේ සභාපති, විදේශ අමාත්‍ය මහාචාර්ය ජී එල් පීරිස් මහතා  පවසා ඇත්තේ  තවමත් නීති කෙටුම්පතක් නොමැති නමුත් සිවිල් සමාජය සහ අනෙකුත් කණ්ඩායම් සමඟ සාකච්ඡා කිරීමට බලාපොරොත්තු වන යෝජනා මාලාවක් පමණක් ඇති බවය.  ආරක්ෂක ගැටළු හේතුවෙන් ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනත අඛණ්ඩව අවශ්‍ය වන බැවින් එය ඉවත් කිරීමක් සිදු නොවන බව ඔහු ප්‍රකාශ කර ඇත. පුද්ගල නිදහස සහ නිදහස අතර සමතුලිතතාවයේ අවශ්‍යතාවය සහ ජාතික ආරක්ෂාවේ අවශ්‍යතාවය ඔහු පැහැදිලි කර ඇත.

රජය දැනට සංශෝධනය කිරිමට බලාපොරොත්තු වන්නේ

  1. රැඳවුම් නියෝග: රැඳවුම් නියෝගයක වලංගු කාලය මාස 18 සිට මාස 12 දක්වා අඩු කෙරේ.
  2. ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනත භාවිතය සීමා කිරීම: සාමාන්‍ය අත් අඩංගුවට ගැනීමේ ක්‍රමයක් ලෙස හෝ කෙටි මාර්ගයක් ලෙස ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනත වෙත නොයන ලෙස පොලිස්පතිවරයා විසින් පොලිස් නිලධාරීන්ට පැහැදිලි උපදෙස් නිකුත් කර ඇත. සම්මතය විය යුත්තේ සාමාන්‍ය නීතිය භාවිතයෙන් විමර්ශනය කිරීමයි. ඔවුන් ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනත භාවිතා කළ යුත්තේ විමර්ශනයේදී ප්‍රමාණවත් සාක්ෂි හමු වූ විට සහ විමර්ශන ක්‍රියාවලියේදී ජාතික ආරක්‍ෂාව පිළිබඳ ගැටළු මතු වුවහොත් සුවිශේෂී අවස්ථාවන්හිදී පමණි.
  3. මහේස්ත්‍රාත්වරුන්ගේ අධීක්ෂණය: මහේස්ත්‍රාත්වරුන් රැඳවුම් ස්ථානයට පැමිණීම සහ රැඳවියන්ගේ සුබසාධනය පෞද්ගලිකව සහතික කිරීම අනිවාර්ය වේ. එසේ රඳවා තබා ගැනීම පිළිබඳව මානව හිමිකම් කොමිෂන් සභාවට දැනුම් දිය යුතුය. වධහිංසා පැමිණවීම පිළිබඳ යම් සාක්ෂියක් හමුවුවහොත් ඒ පිළිබඳව විමර්ශනය කිරීමට පොලිස්පතිවරයාට නියෝග කිරීමට මහේස්ත්‍රාත්වරුන්ට බලය පැවරේ. එවැනි අවස්ථාවක නීතිපතිවරයා අපරාධ නඩු පවරනවා
  4. අධිකරණ අධීක්ෂණය: ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 126 වැනි වගන්තිය (ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණයේ මූලික අයිතිවාසිකම් අධිකරණ බලය) සහ 140 වැනි වගන්තිය (අභියාචනාධිකරණයේ රිට් අධිකරණ බලය) හරහා රඳවා සිටින පුද්ගලයාට අධිකරණ අභියාචනය සඳහා ප්‍රවේශය ඇත. අපැහැදිලි භාවයක් ඇති නොවන පරිදි මෙය නීතියේ දක්වා ඇත. ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනතේ දශක හතරක ඉතිහාසය තුළ රැඳවුම් නියෝග නීත්‍යානුකූලව අභියෝගයට ලක් කළ හැකි පළමු අවස්ථාව මෙය වේ.
  5. නීතීඥ වෙත ප්‍රවේශය: රඳවා සිටින පුද්ගලයාට නීතිඥයෙකු වෙත ප්‍රවේශ වීමට සහ පවුලේ සාමාජිකයින්ගේ පැමිණීමට අයිතිය ඇත. මෙම කාරණය සම්බන්ධයෙන් අභිමතයක් නොමැති වන පරිදි මෙය ව්‍යවස්ථාපිත අයිතියක් වනු ඇත

 

  1. ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනතේ 14 වැනි වගන්තිය අවලංගු කිරීම: රැඳවියා විසින් හෝ විමර්ශනය සම්බන්ධයෙන් කරන ලද ප්‍රකාශයක් ප්‍රසිද්ධ කිරීම මෙමගින් තහනම් වේ.
  2. කඩිනම් නඩු විභාගය: ප්‍රමාදයන් වළක්වා ගැනීම සඳහා ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනතේ නඩු විභාග අවසන් වන තෙක් දිනපතා සිදු කෙරේ. ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනතේ නඩු කඩිනම් කළ යුතු බවට අගවිනිසුරුවරයා දැනටමත් නියෝග කර ඇත
  3. උපදේශක මණ්ඩලය: මෙය ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනතේ 13 වගන්තිය යටතේ පිහිටුවා ඇත. විශ්‍රාමලත් අගවිනිසුරු අශෝක ද සිල්වා මහතාගේ ප්‍රධානත්වයෙන් යුත් එය දැනටමත් අවස්ථා තුනකදී සිරකරුවන් 26, 8 සහ 6 නිදහස් කිරීමට නිර්දේශ කර ඇත. ත‍්‍රස්තවාදී කි‍්‍රයා සම්බන්ධයෙන් සිරගතව සිටින සහ රැඳවුම් නියෝග යටතේ රඳවාගෙන සිටින පුද්ගලයින් සම්බන්ධයෙන් විමර්ශනය, මුදා හැරීම, ඇප ලබාදීම සහ ඉදිරි කි‍්‍රයාමාර්ග සම්බන්ධයෙන් ජනාධිපතිවරයාට නිර්දේශ ඉදිරිපත් කිරීමට සහ උපදෙස් ලබාදීමට උපදේශක මණ්ඩලය අපේක්ෂා කිරිම ආදි කරුණුය.

යෝජිත PTA හි වෙනස්කම් විදේශ කටයුතු, අධිකරණ සහ ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශ සහ නීතිපති දෙපාර්තමේන්තුව අතර ඇති එකඟතාවයේ ප්‍රතිඵලයක් බව මහාචාර්ය පීරිස් මහතා මෙහිදි සම්මුතිය සඳහා ශ්‍රී ලංකා සාමූහිකය වෙත  පැහැදිලි කර ඇත. මෙම වෙනස්කම් එක් වරක් සිදු වූ ඒවා ලෙස නොසැලකේ, නමුත් අඛණ්ඩව කොටසක් ලෙස, පසුව එකඟ වන වෙනත් වෙනස්කම් සලකා බලනු ලැබේ. නීති සම්පාදනයේ වෙනස්කම් වේගවත් වනු ඇති බවටත්, ලබන වසරේ මුලදී සිදුවනු ඇති බවටත් ඔහු සහතික වි ඇත.

මෙහිදි SLCC විසින් සංශෝධිත ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනතට ඇතුළත් කිරීමට අප බලාපොරොත්තු වන ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනතට යටින් පවතින සහ සීමා කිරීමේ මූලධර්ම සපයන අපගේම තනතුරු පත්‍රිකාවක් අමාත්‍ය අනුකමිටුව වෙත ඉදිරිපත් කරන ලදී . ඒ පහත සඳහන් කරුණුය.

  1. අත්තනෝමතික අත්අඩංගුවට ගැනීම් අවසන් කළ යුතුය. මියගිය ඥාතීන් සැමරීමට දෙදරු මවක් ඇතුළු සිවිල් වැසියන් 10 දෙනෙකු ත්‍රස්තවාදය වැළැක්වීමේ පනත යටතට ගත් උදාහරණයක් මඩකලපුවෙන් ලබා දුන්නා.
  2. අධිචෝදනා ඉදිරිපත් කිරීමට පෙර කාලසීමාව සාමාන්‍ය නීතිය යටතේ සලකා බැලිය යුතු අතර, එබැවින් පද්මනාදන් නඩුවේ දී ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය සහ මහේස්ත්‍රාත්වරුන් විසින් තීරණය කරන ලද පරිදි රැඳවියන් ඇප දීමට අධිකරණ නිලධාරීන්ට බලය තිබුණි.
  3. රිමාන්ඩ් භාරයේ සිටින රැඳවියන් වෙනත් දිස්ත්‍රික්කවලට යවන විට සන්නිවේදනයේ ඌනතාවය සහ හරස් පරීක්‍ෂාව සන්නිවේදනය සඳහා වීඩියෝ සබැඳි මගින් නිවැරදි කළ හැකිය.
  4. රඳවා තබා ගැනීම සම්බන්ධ සියලු ක්‍රියාමාර්ග විධායක හෝ පරිපාලනයට වඩා අධිකරණමය විය යුතුය යන්න ලෙසිනි.

 

 

Social Sharing
නවතම