කුරිරු විධි විධාන සහිත අධි ආරක්ෂක කලාප නියෝගය නීති විරෝධියි!

ජනාධිපති රනිල් රාජපක්ෂ මහතා විසින් කොළඹ අධි ආරක්ෂිත කලාප කිහිපයක් ලෙස ප්‍රකාශයට පත් කරමින් නිකුත් කර ඇති අති විශේෂ ගැසට් නිවේදනය හෙළා දකින බව ශ්‍රී ලංකා නීතීඥ සංගමය පවසයි.

“නිල රහස් පනතේ 2 වැනි වගන්තිය යටතේ කියනු ලබන නියෝගයට මුවා වී එවැනි නියෝග කඩ කරන පුද්ගලයන් රඳවා තබා ගැනීම සඳහා කුරිරු විධිවිධාන පැනවීම ගැන BASL දැඩි කනස්සල්ලට පත්ව සිටී. සාමකාමීව රැස්වීම සහ නිදහසේ ගමන් කිරීම ශ්‍රී ලංකාවේ ජනතාවට විරුද්ධ වීමට ඇති අයිතියේ වැදගත් අංගයන් වේ.

නිල රහස් පනත යටතේ අධි ආරක්‍ෂිත කලාප ප්‍රකාශ කිරීම පිළිබඳ ශ්‍රී ලංකා නීතිඥ සංගමයේ ප්‍රකාශය

2022 සැප්තැම්බර් 24.

ජනාධිපති සහ ආරක්‍ෂක අමාත්‍ය රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා විසින් 1955 අංක 32 දරන නිල රහස් පනතේ 2 වැනි වගන්තිය යටතේ කොළඹ ඇතැම් ප්‍රදේශ අධි ආරක්‍ෂිත කලාප ලෙස ප්‍රකාශයට පත් කිරීම පිළිබඳව ශ්‍රී ලංකා නීතිඥ සංගමය (BASL) දැඩි කනස්සල්ලට පත්ව සිටී.

එම නියෝගයට  කොළඹ දිස්ත්‍රික්කයේ මහජනතාව සාමාන්‍යයෙන් භාවිතා කරන කොළඹ ප්‍රදේශ ඇතුළුව ප්‍රදේශ කිහිපයක් ආවරණය වන බව පෙනේ. එය අධිකරණ පරිශ්‍රය ආශ්‍රිත අලුත්කඩේ ප්‍රදේශ කිහිපයක් ද ආවරණය කරයි.
පොලිස්පතිවරයාගේ හෝ ජ්‍යෙෂ්ඨ නියෝජ්‍ය පොලිස්පතිවරයෙකුගේ අවසරයකින් තොරව එවැනි අධි ආරක්ෂිත කලාප තුළ පිහිටි මාර්ගයක, භූමියක, වෙරළේ හෝ වෙනත් විවෘත ප්‍රදේශයක මහජන රැස්වීම් හෝ පෙළපාලි පැවැත්වීම තහනම් කිරීමට ජනාධිපතිවරයාගේ එම නියෝගයෙන් අදහස් කෙරේ. නිසි බලධාරියා විසින් හෝ ඔහු විසින් නිකුත් කරන ලද බලපත්‍රයක් යටතේ වාහන නැවැත්වීම සඳහා වෙන් කර නොමැති නම්, ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශයේ ලේකම්වරයා වන එවැනි නිසි බලධාරියා කලාපය තුළ වාහන නැවැත්වීම ද එය තහනම් කරයි.

නිල රහස් පනතේ 2 වැනි වගන්තිය මඟින් අමාත්‍යවරයාට හැකි වන්නේ, ඕනෑම ඉඩමක්, ගොඩනැගිල්ලක්, නැවක් හෝ ගුවන් යානයක් තහනම් ස්ථානයක් ලෙස ප්‍රකාශයට පත් කිරීමයි. විශාල ප්‍රදේශ අධි ආරක්‍ෂිත කලාප ලෙස ප්‍රකාශයට පත් කිරීමට පනතින් ඇමැතිවරයාට බලයක් නැත.

නිල රහස් පනතේ 2 වැනි වගන්තිය යටතේ නියෝගයක් නිකුත් කිරීමේ පරමාර්ථය වන්නේ ශ්‍රී ලංකාවේ ආරක්‍ෂාව සහ ආරක්‍ෂක කටයුතු සඳහා යොදා ගැනීමට අදහස් කරන උපකරණ, ආයතන, සංවිධාන සහ ආයතනවලට අදාළ තොරතුරු වඩාත් හොඳින් ආරක්‍ෂා කිරීමයි.  2 වන වගන්තිය යටතේ කෙරෙන නියෝග වෙනත් කිසිදු අරමුණක් සඳහා කළ නොහැක.

ප්‍රධාන පනතේ නොමැති එම නියෝගය යටතේ වරදක් නිර්මාණය කිරීමට ජනාධිපතිවරයාගේ යැයි කියනු ලබන නියෝගය ද උත්සාහ කරන බවට BASL කනස්සල්ලට පත්ව සිටී. එකී නියෝග යටතේ වරදක් සම්බන්ධයෙන් අත්අඩංගුවේ පසු වන පුද්ගලයකුට මහාධිකරණයකින් හැර ඇප ලබා නොදිය යුතු බව සඳහන් කරමින් ඇප සම්බන්ධයෙන් දැඩි විධිවිධාන පනවා ඇතැයි කියනු ලබන නියෝගය දැඩි අවධානයක් යොමු කළ යුතු කරුණකි. නිල රහස් පනතේ එවැනි විධිවිධාන කිසිවක් අඩංගු නොවන අතර ඇත්ත වශයෙන්ම පනතේ 22 වැනි වගන්තිය සැකකරුවෙකු ඇප මත මුදා හැරීමට මහේස්ත්‍රාත්වරයෙකුට බලය ලබා දෙයි. ඒ අනුව, කිසිදු සාධාරණ හෝ නෛතික පදනමකින් තොරව පුරවැසියාගේ නිදහස සැලකිය යුතු ලෙස කප්පාදු කිරීමට යැයි කියනු ලබන මෙම නියෝගය උත්සාහ කරයි.

නිල රහස් පනතේ 2 වැනි වගන්තිය යටතේ සඳහන් කරන ලද නියෝගයට මුවා වී එවැනි නියෝග කඩ කරන පුද්ගලයන් රඳවා තබා ගැනීම සඳහා කුරිරු විධිවිධාන පනවන අතර එමඟින් අදහස් ප්‍රකාශ කිරීමේ නිදහස, සාමකාමීව රැස්වීමේ නිදහස උල්ලංඝනය කිරීම පිළිබඳව BASL දැඩි කනස්සල්ලට පත්ව සිටී. ගමනාගමනයේ නිදහස, ඒ සියල්ල ශ්‍රී ලංකාවේ විසම්මුතිය ප්‍රකාශ කිරීමට ජනතාවට ඇති අයිතියේ වැදගත් අංගයන් වේ.

BASL එකී නියෝගයේ විධිවිධාන හොඳින් අධ්‍යයනය කර ජනතාවගේ මූලික අයිතිවාසිකම් සුරක්ෂිත කිරීම සහතික කිරීම සඳහා සුදුසු නීතිමය ක්‍රියාමාර්ග ගනු ඇත.

අමරතුංග එදිරිව සිරිමල් ඇතුළු පිරිස (1993) 1 SLR 264 යන ‘ජනඝෝෂ’ නඩුවේ ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය දුන් තීන්දුවෙන් ලබා දෙන ලද  ප්‍රඥාව ජනාධිපතිවරයා ඇතුළු බලධාරීන්ට අපි දිගින් දිගටම මතක් කර දෙන්නෙමු.

එය මෙසේය:

“අද නීත්‍යානුකූල විසම්මුතියේ සාමකාමී ප්‍රකාශනය මැඩලීමේ ප්‍රතිඵලය විය හැක්කේ, නොවැලැක්විය හැකි ලෙස, වෙනත් දවසක ප්‍රචණ්ඩත්වයේ ව්‍යසනකාරී පිපිරීමක් පමණි.”

ජනාධිපති නීතිඥ සාලිය පීරිස්
සභාපති, ශ්‍රී ලංකා නීතිඥ සංගමය

ඉසුරු බාලපටබැඳි
ලේකම්, ශ්‍රී ලංකා නීතිඥ සංගමය

(  ශ්‍රී ලංකා බ්‍රීෆ් )

Social Sharing
නවතම